Hva vet du som gutt om hva jeg som jente trenger?

Meg og sminkør Nick Berg (:
Nick Berg er mann og jobber i sminkebutikk. Han pleier ikke å få kritikk for yrkesvalget sitt, men den eldre garde kan være litt skeptiske.
- Eldre damer synes det er uvant at en gutt skal hjelpe dem med kosmetikk. Det er jo veldig personlig for noen, forteller Nick.

- Jeg ville ikke tatt kritikken til meg, sier sminkøren.
Nick tenker at hvis det hadde kommet kritikk i hans vei fordi han var mann og drev med sminke, så ville det gått fint. Samtidig regner han med at folk er såpass voksne at det ikke blir et problem.
- I do my magic, så pleier alle å forstå at jeg kan det jeg holder på med, sier Nick.

Ambulansesjåfør og butikksjef for Kicks
For 12 år siden gikk Nick helse og sosial på videregående, og ville gå ambulansefaget. For å ta det sistnevnte faget, så måtte han flytte, og det var han ikke klar for.
- Da ville jeg heller jobbe innen kosmetikk, og levde av mitt eget firma i noen år, forteller Nick.
Likevel tok han opp igjen ambulansefaget, og hadde eksamen i akutt medisin i fjor. I dag jobber han i ambulansen på psykiatrisk akuttmottak på sykehuset i Stavanger. I tillegg trives han som butikksjef for sminkebutikken Kicks på Arkaden.

Tips til gutter som vil jobbe med sminke:
1. Gjør det! Du er aldri arbeidsledig, og det vil alltid vær behov for en makeup-artist.
2. Finn en skole. Da er det lurt å gjøre litt research og finne en god skole som har de fagene du vil fordype deg i. Det finnes mange skoler over hele landet i Norge, så det er masse å velge i. Noen har spesialfelt, mens andre underviser på det generelle plan om skjønnhetsmakeup.
3. Skaff kontakter innen mote- og tv-bransjen. Gjerne et modellbyrå.

PS: Få med deg intervjuet i videoen under ;)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Verdens sterkeste 80 åring

Helgekaoset på Burger King

Jeg var ikke glad i noen